De laatste tijd zie ik steeds vaker zgn. flitsadvertenties op mijn tijdlijn. Die zijn ongeveer o.1 seconde in beeld, net lang genoeg voor je hersenen om de informatie op te slaan, net te kort om je bewustzijn te alarmeren. Ik weet niet of het aan mijn opmerkingsvermogen ligt, maar ik zie meestal wel gewoon wat er staat. Het zijn reclames, reclames voor dingen als Unox en deze ochtend was het Ben & Jerry.

Dat is voor mij de laatste druppel. Dont fuck with my brain. Je kon er op wachten, want facebook is natuurlijk alleen 70 miljard waard als de kassa genoeg rinkelt. Maar deze uiterst smerige reclametechniek, nee, het is tijd de slavenketting te breken.

Ik zal dus vooral hier nog mijn belevenissen delen. Wellicht kan ik op termijn wat facebookachtige interdynamiek toevoegen, want dat vind ik wel leuk, maar misschien is het gewoon ook eens hoog tijd voor iets anders. En dat lijkt me ook geen slecht advies voor de rest van jullie.

In het prille begin van facebook zag ik dat ‘rode eentje’ overigens steeds als een soort monster, een rood eendje, dat tijden terughaalt waarin je dwangmatig uit moest gaan, want anders zou je maar wat missen.

Op televisie is subliminal advertising verboden. Maar het is natuurlijk de natte droom van elke multinational. Ze hebben het zelfs gemaskeerd als een glitch door af en toe ook normale fb posts tussen te stoppen, maar dit is echt geen glitch.

Het voelt als een eer om Rob Zeeman achterna te gaan. Als intelligentia heb je een verantwoordelijkheid.