De meest typische reactie op mijn stuk van gister kwam van Duchessa Sangiovanna: ‘Het gaat niet om jou’ gaf ze als knip en plak commentaar op mijn artikel welke waarschijnlijk ongelezen bleef. Het gaat niet om mij, meer kreet dan observatie. Waar gaat dat over? Laten we dat dan even analyseren…
Uiteraard gaat het wel om mij. Ik word hier als een hermafrodiete tolteek-indiane door een witte voorgetrokken man benaderd die het nieuws weer eens weet te bezetten met zijn eigen identiteit, alsof er geen interessanter zaken zijn in deze wereld dan het betiteling waarmee hij wenst worden benaderd.
Mijn tijd wordt bezet met onzin, maar dat ‘gaat dan niet over mij’? Natuurlijk gaat dat wel over mij.
Maar wat zo prangend is aan die psyborg realiteit waarin iedereen zogenaamd vrij zou zijn zijn identiteit te kiezen is dat deze compleet vals is. Dat het Marijn Rijneveld vrij staat zich met een predator-agressor te identificeren is omdat ze dat privilege heeft – och wat schattig, ze wil een man zijn. Ga je haar dan vervolgens ook als een man behandelen, dan springen ze voor het heilig meisje in de bres. In hun echte beeld van Marijn Rijneveld is ze nog gewoon een meisje. Ze doen alleen maar alsof ze een man zou zijn, een soort kinderlijke gespeelde digitale realiteit.
Als man is dat anders. Als ik een vrouwendouche binnenloop bewerend dat mijn identiteit vrouwelijk is en ik dus recht heb daar te douchen krijg ik een stuk zeep naar mijn hoofd. En dat is ethisch niet verschillend van Marijn Rijneveld die plots de mannentoiletten in banjert.
Als ik beweer voortaan als een hermafrodiete tolteek-bruja te willen worden benaderd is dat geen nieuws. En schijnbaar mag ik op dat andere nepnieuws niet eens reageren, waarin wordt gesteld dat ik een witte man verplicht op een bepaalde wijze dien aan te spreken. Een witte man die een witte christelijke pedofiel imiteert (Reve) en met zulke imitatiekunst bij oude mannetjes hoge ogen gooit.
Dat is allemaal best, maar als je vervolgens beweert dat deze Bruja er niets van mag zeggen heb je weinig begrepen van de psyborg-dimensie.
Martina B.